2016. dec. 15.

Mérges vagyok a M$-ra

Az okostelefon lapos képernyőjén a program (szoftver, alkalmazás) helyettesíti (rajzolja ki és működteti) a gombokat. Egy telefontól, mint minden hardver kütyütől elvárom, hogy úgy működjön, ahogy akkor működött, amikor megvettem.

Ma reggel ébreszt a telefonom, nyomnám le, de a beépített ébresztő felülete - gondolom az éjszaka alatt, a legutóbbi frissítéssel - megváltozott, s nem találom a "snooze" és a "dismiss" gombokat. Helyette van egy ronda X, nem is ott, ahol korábban. Az eredmény bosszúság.

Vettem egy telefont, amiben volt működő kamera. Közben azt az akaratom és beleegyezésem nélkül kicserélték, most van egy vacak. Volt benne működő térkép program, azt is olyanra cserélték, ami nem tetszik. Volt korábban egy olyan rendszer frissítés, amikor a telefon újra indult, s reggel napsütésre ébredtem: mivel nem voltam ébren, hogy beírjam a sim és a képernyővédő jelszavakat, nem indultak be a programok, nem indult be az ébresztő, és nem ébresztett a telefon.

Korábban a Nokia néhány havonta adott ki frissítést a programjaihoz, s megkérdezte, akarok-e frissíteni. Ha gyári visszaállítást kértem, visszaállt a programok eredeti verziója. A M$ kénye kedve szerint frissítgeti a telefonom, szinte naponta, mint a PC-men. És olyan változásokat kényszerít rám, amik nem tetszenek. És nem tudom ezeket visszacsinálni. Gyűlölöm őket. Ha fizikai nyomógombok lennének a telefonon, azokat sem cserélgetnék le egyik éjszakáról a másikra.

Azt hiszem soha többet nem veszek ilyen telefont. A Lumia820-asomat (azt még a Nokia rakta össze) megpróbálom újra életre kelteni, és ezt a 950-est, akármennyire szép és izmos, eladom. Marad a tanácstalanság, hogy ez után milyen telefont veszek? Lehet, hogy Nokia 150-est.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése